Fietsweek

De fietsweek duurt 7 dagen en start met een officiele aftrap op vrijdagavond. De volgende dag wordt er direct gestart met de fietstochten. We fietsen dagtochten in drie groepen van maximaal 7 tandems per groep. De groepen fietsen veschillende afstanden van minimaal 60 km tot wel meer dan 100 km per dag. Iedere deelnemer kan vooraf aangeven in welke groep zij willen fietsen en kunnen dat per dag wisselen.

Om 8.30 uur beginnen we met een gezamenlijk ontbijt en maakt iedereen een lunchpakket. Zo nodig zullen de begeleiders daarbij helpen. Na het ontbijt wordt bekend gemaakt welke voorrrijder met welke achterrijder zal fietsen en om ongeveer 10.00 uur vertrekken de groepen.

Per groep wordt er een wegkapitein aangewezen die elke dag een andere route zal kiezen over de mooiste fietspaden die de omgeving te bieden heeft. Zowel in de ochtend als in de middag worden er verschillende tussenstops gemaakt, om even bij te komen van de fietsinspanning en te genieten van koffie en plaatselijke lekkernijen. Om te voorkomen dat we te veel tijd verliezen met afrekenen vragen we vooraf aan elke deelnemer een vrijwillige bijdrage.

Rond lunchtijd wordt er door de wegkaptein een geschikte plek gezocht voor het nuttigen van het lunchpakket. Ook hier doen we ons best om een rustige locatie te vinden zodat we even kunnen bijpraten of kunnen genieten van de rust in de bossen.

fotogroep

Na de lunch wordt de fietstocht weer vervolgd over rustige fietspaden en door rustieke dorpen. In de middag wordt er nog 1 a 2 keer gestopt bij een terras of een picknick plaats.

De fietsgroepen komen aan het eind van de middag weer terug bij de groepslokatie waar vrijwilligers klaar staan om koffie, thee of een drankje in te schenken. Dit wordt wel ervaren als het mooiste moment van de dag omdat de deelnemers verschillende (soms kolderieke) ervaringen met elkaar delen.

Rond halfzeven begint het avond eten. Het avond eten wordt bereid door vrijwilligers die de kunst van het koken als geen ander verstaan. Of het wordt gelevert door plaatselijke kwaliteitsrestaurants. De laatste avond sluiten we af met een Barbeque.

Om 20.00 uur staat er koffie en thee klaar en wordt de avond afgesloten onder het genot van een drankje en een hapje, waarbij we ervoor zorgen dat de innerlijke mens niets te kort komt.

Naast de fiets-activiteiten organiseren we bijzondere activiteiten die zowel overdag als in de avond kunnen plaatsvinden. Dit alles onder het mom van bijna alles mag maar niets moet.